В стремежа си да изкарват някакви пари от сайтовете си, собствениците поставят реклами или „стени“, зад които се крие съдържание, което може да е достъпно след заплащане на определена сума или изпълняване на оферта.
Идеята на този инструмент е насочена към издатели. След като програмата стане напълно достъпна, те ще могат да включат сайтовете си в нея. Щом това стане, потребителите ще могат да плащат символична сума месечно, за да не виждат рекламите от Google на техния сайт.
При посещение на портала Contributor, те ще имат избор между сайтове, на които да предоставят сума от няколко долара на месец. Когато те се абонират за някой сайт, на мястото на реклами ще виждат благодарствени съобщения. Платформата се разработва към момента и е налична само за 10 от най-популярните уеб сайтове. Някои от тях са Imgur, The Onion и Mashable. Прави се всичко възможно и да се изготви списък, в който могат да се запишат всички сайтове, които желаят да влязат в проекта.
Хората доста често прибягват към крайности, за да премахнат рекламите и да получат „безплатен“ достъп до платено съдържание. Тази идея може да е печеливша за всички страни. Хората, които наистина ценят сайтовете, които посещават, ще отделят по няколко долара месечно, за да не бъдат притеснявани от реклами.