Google винаги тества различни промени на най-успешните си продукти. Ето че на хоризонта има една нова промяна, която може да е от полза за гиганта в краткосрочен план, но има вероятност да се окаже и твърде негативна в дългосрочна перспектива. Новият дизайн на резултатите при търсене в Google представят платените реклами по съвсем различен начин и по този начин правят все по-трудно разграничението между реалните резултати от нашето търсене и платените реклами.
До момента резултатите при търсенето в Google бяха разположени точно под платените реклами, чийто фон бе в жълто и се отличава доста от реалните резултати. С новия дизайн обаче, дадени заявки за търсене генерират същите платени реклами, но визуализирането на рекламите не е на цветен фон, а рекламните линкове вече се отличават само с един бледожълт бутон “Ad” до всеки линк. По подобен начин, когато дадено търсене генерира сайдбар с платени резултати, линковете само се отличават с един единствен бутон “Ads” най-отгоре на списъка с реклами.
Дали нарочно или не, Google като че ли прави все по-възможно и лесно потребителите да кликнат на платени резултати от търсенето по погрешка. Ако някой отдели време да се загледа достатъчно добре в резутатите лесно ще забележи и различи кои резултати са платени и кои са органични, но потребителите са склонни да сканират информацията много бързо и е вероятно да кликнат на спонсорираните връзки, които не са оцветени по-отличителен начин.
Според PCWorld, Google започва да тества новите бутони за платените резултати късно миналата година като част от по-мащабното освежаване на своя мобилен layout, който също така изключи подчертаването на линковете в резултатите и значително увеличи фонта.
Дори и малко увеличение на платените кликове ще се отрази изключително положително на Google, но лидерът в света на търсенето онлайн може да плати скъпо с доверието на потребителите си, които усещат, че вече за обект на агресивна реклама.
За момента остава само да гадаем дали промените ще се отразят негативно на Google и ще доведат до значителен спад на потребителското доверие и увереност.
Мислите ли, че потребителите все по-трудно ще различават платените и органичните резултати, които получават при търсене в Google?