Така тенденцията от последните месеци нежеланата поща да заема около 90% от имейлите се запазва, коментират експертите.
Негативните последици от спама са в няколко аспекта. На първо място, огромното количество нежелана поща намалява продуктивността на служителите във фирмите, тъй като те са принудени непрекъснато да отделят време за преглеждане и разчистване на спам съобщенията.
Второ, спамът натоварва фирмените мрежи, като така снижава пропускателната способност, заема дисково пространство и в някои случаи води до "забиване" на пощенските кутии.
Не на последно място, нежеланата е-поща може да е причина потребителите да пропуснат, да изтрият по невнимание или да не получат важни служебни съобщения.
Все повече зловреден код и, в частност червеи, се открива в спам събщенията. Най-разпространената заплаха в последните месеци е червеят Netsky.P, твърдят от Panda. На него се падат около половината от общия брой вредители, открити в спама.