Досега много фирми са се опитвали да го направят, но никоя от тях не е успявала да създаде истинска заплаха за тях. Yahoo опитва своите шансове, пускайки Videocast, уеб-базирана технология за видеосподеляне, която очевидно е способна да се съревновава с YouTube, и да открадне много от потребителите им. За нещастие, Videocast е достъпен само за потребители от Япония, тъй като Yahoo иска да изпробва пазара, преди продуктът да е официално пуснат.
Според tech.co.uk, главната цел на новосъздадения сайт е да улесни качването на файлове от мобилни потребители, осъществявайки го за секунди. YouTube се опита да привлече собствениците на handheld устройства и дори създаде специална версия на технологията си, която е напълно съвместима с мобилните устройства.
Yahoo никога не са били топ-играчи на пазара за видеосподеляне, защото вече притежава Yahoo Videos, технология подобна на YouTube, която остана анонимна поради слаби рекламни кампании. Доброто в случая е, че порталът не беше афектиран от проблема с жалбите за разпространение на нелегални материали, който стигна до YouTube.
Има твърде много технологии, които имат потенциал да се съревновават с YouTube, целейки се в същата категория от потребители, и предлагайки подобни функции, но никоя от тях не е успяла да се превърне в истински конкурент. Въпреки това, японският пазар гъмжи от YouTube килъри, откакто Sony пусна собствена услуга за видеосподеляне - eyeVio. Въпреки това, Yahoo имат потенциал да станат малко по-силни от другите съперници на Google, а кой знае, може и услугата им да е нещо впечатляващо и потребителите на YouTube да бъдат привлечени от нея.