Първата промяна е свързана с анулирането на PageRank-а на сайтовете. Всички данни ще бъдат премахнати от лентата с инструментите на Google и няма да могат да бъдат възстановени.
Вероятно
това ще се случи в средата на ноември, с пускането на Google Toolbar,
версия 4.2, в която ще бъде включен нов показател - Google VR или
visitor rating.
Google VR ще използва система за гласуване, подобна
на Digg, като бутоните за гласуване ще бъдат поставени на лентата с
инструменти.
Втората промяна е свързана с рекламните съобщения от AdSensе. При кликване върху линк от този тип ще се появява форма с предупреждение, че това е платен линк и от нея потребителят може да се върне отново на сайта или да последва линка към сайта на рекламодателя.
Премахва се и операторът link, както и данните за всички обратни линкове. Този показател няма да се взима предвид и в инструментите Google Analytics и в Webmaster Tools.
Последната, и най-важна промяна, е въвеждането на нов оператор dofollow. Всички линкове, имащи този оператор ще бъдат взимани под внимание от робота и ще бъдат индексирани, а останалите ще отпаднат от индексацията.