Добрата новина е, че това ще вдъхне нов живот на старите машини. Лошата е, че потребителите на практика ще плащат два пъти на Майкрософт за инсталирането на Windows на една и съща машина.
Не само частните потребители, но и представителите на бизнеса могат да се включат в инициативата и да получат дубликат на софтуера директно от производителя, но едва ли този муден, енергоемък и скъп процес ще бъде в интерес на големите компании.
За софтуерния гигант пазарът на компютрите втора употреба се оказва доста значим. Според проучване на компанията от 2004г. годишният брой на продадените РС-та втора ръка е средно около 20 милиона компютри. Според изчисления на компанията броят им през 2007г. би трябвало да е нараснал с още 8 милиона.
От Майкрософт обаче все още не съобщават точната цена за преинсталацията, но уверяват клиентите си, че тя ще бъде значително по-ниска от разходите, които покриват производителите.