Чрез него автоматично достигаш до първия резултат от твоето търсене. Полезно е в случаите, в които търсиш нещо, за което има един единствен добър резултат (Yahoo Mail,download Opera и т.н.).
Причината бутонът да бъде наречен "чувствам се късметлия" (I'm feeling lucky) се крие във факта, че е доста амбициозно да мислиш, че можеш да попаднеш на най-правилния сайт, без даже да си погледнал листа с възможностите. В такъв случай ти наистина трябва да се чувстваш малко късметлия. Според Мариса Майер Google и въпросният бутон напомнят, че хората са личности, те имат интереси и чувства, те са живи същества.
Дори само 1% от търсенията в GoOoogle да се извършват чрез този бутон, компанията ще го задържи на страницата си като нейна запазена марка.
Не всички обаче подкрепят съществуването на бутона. Джеф Атууд от Coding Horror например смята, че "чувствам се късметлия" е най-голямата грешка в интерфейса на Google. "Разбирам, че това е малка шега от ранните години на Google. Нещо като "хей, вижте ни, ние сме машина за търсене, която наистина работи!". Но необходимо ли е наистина да се държи тази хитра шегичка в продължение на 10 години и да стои на мониторите на милиони потребители всеки ден? Ясно ни е вече. Google са невероятно ефективни" Въпреки изказвания от този тип Google ще премахне симпатичния бутон тогава, когато няма да ти е необходимо да се чувстваш късметлия, за да получаваш най-добрия резултат всеки път и когато листът с линковете бъде заменен от един действителен отговор.