Новият експеримент ви позволява да персонализирате резултатите директно чрез реда им.
Всеки резултат има два бутона: "Харесва ми", и "Не ми харесва". Първият бутон премества резултата на най-горна позиция на страницата, и ще го виждате там всеки път когато въведете същите ключови думи (Google добавя оранжев маркер, така че може да го различите от алгоритмичните резултати). Бутонът "Не ми харесва" изтрива резултатът, но само за текущата заявка. Има също и опция да се добавят нови страници, които не се появяват в резултатите от търсенето: "в долната част на резултатите можете да зададете адреса на страница, която е по темата на вашето търсене. После когато търсите със същите ключови думи, страницата която сте предложили ще се появява на най-горна позиция с този оранжев маркер."
Също можете да добавяте списък с фаворити за текущата заявка и да изтривате неподходящите страници. Това е много полезно особено когато знаете, че ще търсите отново със същите ключови думи, защото следващия път когато го направите списъкът с резултатите ще е на горна позиция, което ще ви спести време.
Google не споменават дали вашите действия оказват влияние върху цялостната схема на показваните резултати, но е много вероятно. Възможно е да комбинират подчертаните уеб страници динамично да създават търсачки за специализирани домейни, или за използването им да се подобри персонализацията на резултати.
Това не е първия подобен експеримент, ето още няколко такива случая:
Sticky google search results
Searchmash new Google search site
Remove result