В един от ъпдейтите на Webmaster Guidelines, най-голямата търсеща машина обяви, че опитите за покачване на PageRank ще водят до негативен резултат изразяващ се в спада му.
"Някои SEOта и уебмастери са приели практиката да купуват или продават линкове, които могат да побутват PageRank-а, обръщайки гръб на качеството на тези линкове и техните източници", става ясно от ъпдейта. "Купуването или продаването на линкове с цел подвеждане на търсещата машина е нарушение на правилата за уебмастери на Google и може да има негативен ефект върху ранга на сайта в резултатите от търсене".
Към края на месец октомври, Google намалиха явно PageRank-a на много високо-профилирани сайтове с цел намаляването на продажбите на линкове. До момента нямаше официално изказване на компанията. Единствено Matt Cutts спомена за това в Search Engine Journal.
Сега компанията го направи официално. Но важен факт, на който се наблегна, е че не всички платени линкове нарушават правилата на Webmaster Guidelines. "Купуването или продаването е нормална практика в пазара на web, когато е с рекламна цел, но не и за манипулирането на резултатите от търсенията.".
"Линкове закупени за реклама трябва да бъдат обозначени като такива". Уебмастерите са инструктирани да добавят идентификационен таг за платените линкове или да водят към редирект, които е блокиран за търсещата машина.
Според мен тази политика е изключително коректна!