Домейн индустрията еволюира преди няколко години, когато инстинското съревнование беше позволено между Network Solutions, монополистична фигура по онова време, и другите претенденти, предлагащи евтини услуги, които навлязоха на пазара.
Днес, някога гордата Network Solutions, е едва на трето място по размер.
Те се опитваха да излязат отново на повърхността като използваха следната тактика: ако потребител търси на сайт определен домейн, компанията веднага регистрира този домейн, така че ако потребителят се насочи към друг регистратор, за да го купи, той излиза като недостъпен, оставяйки го без избор, освен да го купи от Network Solutions и да плати 35 долара на година за него. Просто за сравнение, други големи имена като GoDaddy и eNorm таксуват потребителите по 8 долара на година за същото нещо.
Схемата, за която става дума, вървеше до този вторник и печели над 72,000 регистрирани домейна, всички с временно настроен nameserver "reserveddomainname". Регистраторите имат право да регистрират домейните до 5 дена без плащане на каквито и да било такси на doman name registry (което в случая са Verisign). След тези 5 дни, ако клиентът
не жела да купи домейна, те просто изтриват домейните и не плащат дори цент.
Споменатото по-горе е специално създаден принцип с цел да позволи на регистраторите да преодолеят трудностите, свързани с кражба на кредитни карти в домейн индустрията, както отбеляза Майкъл Арингтън от TechCrunch.com