Проучването дава нови доказателства, че телевизионното потребление се свива при развитието на мрежата. Според Европейската асоциация за интерактивна реклама (EIAA), хората на възраст между 16 и 24 г. миналата 2007 година са прекарали с 10% повече време в интернет, а близо половината от тях (48%) заявяват, че гледат по-малко телевизия заради интернет.
За първи път 16-24 годишните влизат в Интернет по-често, отколкото гледат телевизия - твърди проучването, основано на около 7,000 телефонни интервюта в 10 държави. Това означава, че за тях телевизията вече не е основната медия. Проучването сочи още, че “потребителите използват интернет за функционалност и развлечение, след като техният медиен свят се превръща в наистина дигитален“, заявява Алисън Фенна, изпълнителен директор на EIAA. “Надяваме се да помогнем на рекламодателите и агенциите да разберат тази еволюция и да разработят нови и иновативни комуникационни стратегии“. EIAA е паневропейска търговска организация на продавачите на интерактивни медии. Сред членките й са компании като Adlink, AOL, Microsoft, Tiscali, Yahoo!, Lycos и DoubleClick и има 79% от онлайн аудиторията в Европа.
Според проучването, около 169 милиона души са онлайн на 10 европейски пазара. Най-големият прираст за 2007 г. идва обаче от по-възрастните потребители (известни като “сребърните сърфисти“) и жените. Средно, интернет юзерите прекарват онлайн близо 12 часа седмично. 1/3 изкарва над 16 часа онлайн, според изследването.
Докато по-младите отчетливо предпочитат Интернет пред телевизията, интернет-потреблението настига телевизионното потребление сред всички демографии в цяла Европа, казват от EIAA. 3/4 от всички интернет ползватели влизат онлайн между 5 и 7 дни от седмицата, което е нарастване в сравнение с 61% през 2004 г. За сметка на това броят на гледащите телевизия е останал на същото ниво от 86% за последните три години.
Интернет бързо се превръща в хъб за всички медии, тъй като интернет потребителите все повече консумират дигитално медии като списания, вестници, радио и телевизия, сочи проучването. Броят на хората, гледащи ТВ, филм или видео клипове онлайн поне веднъж месечно, е нараснал с внушителните 150% от предходната 2006 година. Този процес се ускорява от продължаващото увеличение на високоскоростната (broadband) пенетрация - 8 от 10 (81%) от всички интернет потребители вече използват високоскоростна връзка.
Посещаването на новинарски уебсайтове, изпращането на e-мейли и търсенето остават най-разпространените дейности на европейските интернет юзери.
Проучването е обхванало 7,008 случайни телефонни интервюта с по над 1,000 респондента съотв. във Великобритания, Германия, Франция, Испания, Италия и Северните страни, както и по 500 респондента в Белгия и Холандия. Интервютата са проведени през м. септември 2007 г.