Google и Arcot Systems обявиха партньорство, което прави A-OK идентификационната система достъпна за всеки потребител на Google Apps Premier Edition за цена от $1 на месец. Чрез партнирането с Arcot и предлагането на услугата на такава цена, Google цели увеличение на бизнес потребителите и на репутацията на Google Apps като сигурна система, готова за бизнес.
Услугата на Arcot е двуфакторна идентификационна система. В стандартните такива потребителят
посещава уеб страницата, въвежда своите потребителско име и парола за идентификация и след това е логнат в системата. Двуфакторната идентификационна система има допълнителен слой сигурност в процеса.
Освен въвеждането на потребителско име и парола, сървърът проверява за съществуването на криптиран цифров подпис на компютъра, от който е направен опита. Ако потребителят влиза от друга система идентификационните механизми на Arcot изискват отговора на поредица лични въпроси, преди да бъде предоставен достъпът.
Решението на Google да партнира с Arcot е друга стъпка, която компанията прави, за да направи
продуктите си по-атрактивни за корпоративните потребители. През последните 5 месеца Google добави IMAP поддръжка в Gmail, некорпоративната антиспам технология на Postini в своите продуктови оферти, и пусна "Team Edition" версия на Google Apps, която е специално проектирана да работи без изискването на одобрение от IT отдела. Докато последното може потенциално да създаде главоболия на техническото ръководство, това е знак колко далече Google са склонни да стигнат.
Настоящата информация предполага, че онлайн офис приложенията - дори тези на Google, не са
частично видими или добре познати на средностатистическия потребител. Онлайн офис приложенията, въпреки това, са сравнително нови и в момента Microsoft Office доминира над тях, което отблъсква някакви потенциални съперници.
Действията на Google показват, че компанията е неразубедена от ниското присъствие на пазара, и цели в дългосрочен план да се конкурира с останалите.