Трудно е да се каже до колко сериозно е интервюто на Рон Фоснър, един от водещите специалисти на компанията, но в него той предсказва връщане към началото на 90-те. Според него, индустрията може да се върне в състояние, когато ускорителите на триизмерна графика ще измрат, а тяхната работа отново ще бъде поета от централния процесор.
Като доказателство Фоснър показа технологична демонстрация на сцена, включваща сложни физични ефекти, като огън, разрушаващи се сгради и дим. Прототипът на процесора Nehalem с включена технология MultiThreading се справи с нея доста добре, поддържайки 15 кадъра в секунда. Освен това, процесорът програмно изпълняваше изчисление на симулацията на голямо количество животни и птици.
Фоснър добавя, че според него за тези коренни промени може да способства относителната простота на програмиране на процесора в сравнение с API DirectX, използван за GPU.
Е, такава е гледната точка на Intel. Тя естествено изглежда доста спорна – за всичките тези години на развитие на 3D графиката е създадено огромно количество материали, които едва ли е възможно да се портират на CPU. На показаната демонстрация не достигат полигони, макар физиката и огънят да са относително добри. Вероятно истината е някъде по средата – част от ефектите ще бъдат прехвърлени на централния процесор, а графичните ускорители ще изпълняват свой тесен кръг задачи, но с по-висока ефективност.
Виждам само едно логично продължение. АМД отдавна работят по ЦП с вградено графично ядро. А пък най-големия производител на графични чипове с 2/3 дял от пазара е... Интел. Да видим процесорите днес. Грубо те са с около една трета по-просто устроени от видеопроцесорите. Но! В какво се превръщат? В тях нецелочислените блокове непрекъснато растът подобно на графичните платки дето даже липсват аритметични блокове не изчисляващи с плаваща запетая. Придобиват повече ядра. Свидетели сме даже на Клетка, конструиран от ИБМ/Сони/Тошиба, който по структора е много подобен на дискретната графика. Едно ядро и 7 препроцесора вършещи операции много приличащи на полигони.
От друга страна количеството машинария в дискретната графика, отдавна стана свръхразсипническа и още по-скъпа с едничката цел да рисува картинки с повече ефекти или по-точно обратното филтрирана до безобразие.
Какво казвам ли? Ами нали индустрията се опитва да ни накара да ползваме видеоигри за игра? Нали се опитват да премахнат универселността на ПК и всяко устроиство да си има специфична дейност? Ами нали в южните мостове (А заради Интел вече и в северните, което е безумие) се натикват всевъзможни джунджории? Ами да съгласен съм, че не е далеч деня, когато интегритета ще стане на такова ниво, че няма да има ясно разграничение между чарколяците, които някой важничи и нарича компоненти. И всяко устроиство ще си върши работата, за която е проектирано или за която е програмирано да виртуализира (вижте изказванията на Linux World). И разбира се всяко ще е постоянно свързано в Интернет и ще регистрира (logs) нещо си.
Романтизма свърши отдавна. Време е да ни роботизират. Как си извадих такива генерални изводи от едно две минутно филмче ли? Ами не съм. За мен то просто е още една малка крачка, от многото други, към целта, която никой не ни е заблуждавал, каква ще бъде. но дали ние сме разбрали?
Ние сме си част от природата и нищо повече - колкото и да се роботизираме,оптимизираме и тн живота си остава същото безсмислено нещо.
Ru_m3n .. това последното ти изречение не ми харесва никак
go_fire пусна едно много добро мнение. Браво!