Yahoo излезе с невероятната идея да спре спама и да помогне на благотворителните организации по света. Интернет гиганта работи по въвеждането на дигитална версия на класическата марка за писмо, за своята имейл система.
Виртуалната марка ще струва около един цент и ще се продава на пакети от по 500 бройки за 5 долара. След придобивката, потребителят ще може да избере организация за благотворителност, към която да отидат парите, които е платил за електронната марка.
Мейлите, съдържащи марката, ще "пътуват" по интернет, докато всички филтри ще работят за това да засичат нежелани съобщения. Ако тази техника влезе в сила, това би трябвало да увеличи ефикасността на борбата със спама, тъй като е ясно, че източниците на спам няма да разполагат с парите за купуване на марки за техните имейли.
Обикновено един спам робот или ботнет изпраща около милион имейли на ден, което ще рече 10, 000 долара в брой. Тъй като по-голямата част от спама е генериран от хора, които имат за цел да правят пари, това решение ще ги затрудни много повече от обикновен спам филтър.
Големите играчи предлагащи безплатни пощни винаги са били под прицела на спамерите, Yahoo, Google, HotMail - всички те водят безкрайна борба в опит да намалят спама в пощите на клиентите си, но въпреки това всичко изглежда като игра на котка и мишка. От компаниите измислят все по-революционни начини за справяне с нежеланите писма, а спамерите измислят нови начини за заобикаляне на тези филтри.