Предварителното мнение на Европейския съд отсъди в полза на лидера сред търсачките, оневинявайки Google по отношение на повдигнатото преди време дело за нарушаване на закона за авторските права. Става дума за т.нар. спонсорирани резултати (sponsored results), които се поместват на страниците с резултати от търсене на търсачката.
Казусът, който бе внесен в съда от Louis Vuitton, които обвиниха AdWords програмата на Google в това, че позволява на измамници, които се представят за известни брандове, да закупуват AdWords реклами от тяхно име. Според френската компания по този начин търсачката стимулира публикуването на фалшиви сайтове и марки в онлайн пространството.
Според последната официална информация, подадена от Поаро Мадуро (Poiares Maduro) – главен защитник по делото, интернет гиганта ще бъде оневинен и няма да му бъдат наложени глоби за нарушаване на авторските права. По този начин, засега не се очертава появата на опасен прецедент, забраняващ публикуването на определен тип интернет реклами в AdWords на Google.