От компанията съобщиха, че проблемът за пръв път е бил забелязан приблизително към 7:30 ч сутринта американско тихоокеанско време (15:30 GMT) и се е проявил под формата на липса на достъп до базите данни на “малък брой потребители”.
Около час по-късно компанията е започнала да възстановява достъпа на засегнатите потребители, въпреки че някои от контактите и опциите за онлайн чат са продължили да бъдат недостъпни.
До 10:00 сутринта казусът е бил разрешен и повредата е била отстранена напълно, според пресцентъра на Google.
Това е вторият случай за този месец, в който услугата Gmail е била частично недостъпна. Когато това се случи за пръв път на първи септември, от компанията излязоха с публично извинение към своите клиенти, уверявайки ги, че проблемът е възникнал вследствие на появили се усложнения в рутерната поддръжка.
Двата септемврийски срива в системата на Gmail се причисляват към предишните няколко, случили се от началото на 2009 г. досега, което поставя под въпрос готовността на електронната услуга за търговски цели.