Рекламната индустрия подсили увереността в светлото бъдеще на интернет рекламата, след като от Google излязоха с положителни резултати за третото тримесечие на годината и смело заявиха, че са оставили най-тежките дни от световната криза зад себе си и че за тях рецесията е отминала.
Гигантът в търсенето отчете 7% повишение в приходите за периода юли-септември 2009 г., което е добра новина, независимо, че миналата година по това време скокът в приходите беше с цели 27%.
Броят на кликовете върху онлайн реклами се е увеличил с 14%, а броят осъществени търсения през мобилни телефони също е отбелязал ръст от 30% в сравнение с второто тримесечие на годината.
Тъй като Google контролира движението на пазара в интернет търсенето, положителните резултати потвърдиха силата на рекламния сектор. За рекламата, само във Великобритания, са отчетени приходи от 1.75 млрд. британски лири през първата половина на 2009 г., като според Бюрото по интернет реклама (IAB) всяка година тези цифри нарастват средно с около 4.6%.