Google пуснаха бета версията на запланувания инструмент за търсене в социални мрежи, който беше обявен миналата седмица.
От компанията казаха по време на събитието Web 2.0 Summit, че опцията за търсене през фийдовете на Twitter ще бъде добавена до няколко месеца, но впоследствие се оказа, че търсачката изненада всички със светкавичното пускане на новия си инструмент.
Търсачката на Microsoft Bing пусна такава опция миналата седмица и вероятно това е причината за бързата реакция от страна на конкурентите им от Google.
"Днес ние пускаме своя нов експеримент в Google Labs наречен Google Social Search, който ще ви помогне да намирате по-релевантно общодостъпно съдържание в по-широк социален кръг", казаха от гиганта в свой блог постинг.
Потребителите на Google ще могат да си създават профили и да добавят линкове към социалните мрежи, които искат да покрият, като Twitter, Facebook или LinkedIn, както и своите контакти в пощата Gmail. След като добавят съответните социални платформи към своето търсене, ботовете на търсачката ще сканират и тях, за да намерят максимално релевантна информация.