Четиринайсет от петнайсет анти-спам продукти, тествани от Virus Bulletin, спечелиха наградата VBSpam.
Загубилият бе Kaspersky, според справедливото решение на тестващите. Kaspersky отбеляза много ниско ниво на грешен положителен (false positive) резултат, но се размина с наградата заради по-слабо справяне с истинския спам.
В крайна сметка, тестващите останаха доволни от ефективността на анти-спам продуктите на пазара.
“През последните десет години спамът се превърна от обикновено досадно нещо в мощно поле за криминални дейности и не се наблюдават признаци за намаляване на проблемите със спама в близко бъдеще”, заяви Мартиджин Грутен, ръководител на анти-спам теста Virus Bulletin.
По негови думи, въпреки всичко, резултатите от този тест показват, че разработчиците на анти-спам продукти водят сериозна битка, за да предпазят електронните пощи на крайните потребители.
Списанието изтъкна имената на MailMarshal, SpamTitan, Microsoft, Forefront, Symantec Brightmail и Webroot за особено доброто им представяне в борбата срещу спама.