Google осъществи експеримента си Social Search в бета версия, с обяснението, че това ще помогне за откриването на по-релевантни резултати при потребителското търсене.
Новата характеристика включва бутона „Моя социален кръг” (My social circle), който показва контактите с онлайн потребителите, а също и как са свързани към “кръга”, дали чрез блогове, или чрез лични страници.
Social Search работи и с Google Images, предлагайки резултати, които са изтеглени от албума с контакти на Picasa, например. Тези данни се появяват като банер „Резултати от вашия социален кръг” ('Results from your social circle').
Потребителят трябва да си създаде профил в Google, за да използва Social Search и да добави личните си контакти и бележки. Новите характеристики ще достигнат до потребителите с английски език през идните дни.
В блога постинг, техническият ръководител на Social Search, Маурън Хюмън, написа, че съществува огромен потенциал за усъвършенстване в търсенето на социална информация и в момента компанията е едва в началото на този процес.