В момента Google има предвид скоростта на сайта като фактор, когато класира сайтове в резултатите от търсенето, давайки на уебмастърите още повече храна за размисъл.
Вчера в блог пост, съмишленикът на Google Амит Сингхал и главният инженер Мат Кътс съобщиха новината, изтъквайки, че бързината, с която се зарежда вашият сайт е важна и за вас и за потребителите.
"По-бързо сайтове се харесват повече на потребителите. При нашите вътрешни проучвания сме се убедили, че когато даден сайт се зарежда бавно, посетителите прекарват по-малко време в разглеждането му”.
"По-бързите сайтове не само повишават ползваемостта и карат потребителите да го разглеждат по-обстойно, но по-високата скорост намалява оперативните разходи. Както за нас, така и за нашите потребители скоростта, с която се зарежда един сайт е от изключително значение. Затова ние решихме да я вземем предвид, когато класираме сайтовете при търсене."
Сингхал и Къц препоръчват няколко уебмастърски инструмента, които потребителите могат да използват, за да оценят скоростта на сайта си. Тези, които са с отворен код Firefox/Firebug add-on Page Speed, Yahoo tool YSlow и функцията на Google в секцията Webmaster Tools.
Все пак Интернет гигантът призна, че скоростта няма да има такова влияние, колкото връзките, когато се преценява къде в класирането ще бъде конкретния сайт.
"В момента, по-малко от 1 на сто от заявки за търсене са взели предвид и скоростта на сайта. Това към момента се отнася само за посетители, търсещи на английски език в Google.com," пише в блог пост.
"Създадохме тази промяна преди няколко седмици, след редица тестове. Ако не виждате много промени в класирането на вашия, вероятно това, че вече взимаме скоростта като фактор, вероятно не е оказало въздействие върху сайта ви."