България отскоро съществува готов продукт за сравнителен анализ на промоционални активности, който има и безплатна демо версия с възможност за въвеждане до няколко промоционални активности и сравняване на възвращаемостта на инвестицията за тези промоции. Казва се FC % Промо и е разработен от Фрог Консулт.
"FC % Промо" работи на база на импортиране на данни за продажби за предходни периоди, доставни и продажни цени и описване на промоционалните активности и разходите за тях. Най-полезен е при сравняване на промоции за един и същ продукт или група продукти, тъй като софтуера веднага указва най-рентабилната от тях, което позволява да се избегне повтарянето на неуспешни активности в бъдеще и да се оптимизира бюджета за търговски или консуматорски оферти като се инвестира само в печеливши активности. Възможността да се избира канал за въвеждане и анализ позволява вникване в дълбочина на тенденциите на пазара за определени канали като търговци на едро или дрогерии, или конкретни вериги. За максимални резултати е препоръчително въвежданите данни да бъдат седмични и предоставени от търговските вериги, за да се измери ефекта на продажбите към консуматорите.
Макар и на пръв поглед да изглежда трудоемко, си струва да се инвестира в продукта и да се отдели време за описване на промоциите, понеже ефекта върху финансовия резултат на фирмата ще се изрази както в парични, така и в не парични ползи, някои от които са по-долу:
- инвестиране в успешни активности, което ще доведе до здравословен ръст на продажбите
- идентифициране на типа най- рентабилни промоционални активности, което ще доведе до оптимизиране на инвестициите
- дълбочинен анализ на бизнеса с определена верига, което ще позволи изграждане на имидж на консултант и добавена стойност за веригата
От една страна веригите разполагат с данните, но често поради намален персонал не разполагат с ресурс, който да обработва и анализира тези данни. От друга страна доставчиците биха могли да освободят човешки ресурс чрез окрупняване и обединяване на позиции, но по правило не разполагат с данни за продажби от веригите към крайния клиент. Ако те заедно намерят баланса, кумулативният ефект от изброените по-горе ползи за фирмата ще се превърне в набор от конкурентни преимущества за самия доставчик, ще подпомогне стратегическото планиране съвместно с търговските вериги и ключовите клиенти и по този начин ще отговори и на повишените изисквания на консуматорите.