Документи разкриха някои зашеметяващи подробности, свързани с това кой купува реклама за резултатите на Google.
Файловете са пуснати до Advertising Age и показват как през юни AT&T е била най-големият клиент по реклами в търсачката, което не е необичайно, предвид шума около новия iPhone на Apple.
BP е похарчила скромната сума от 57 000 долара на месец за реклама на резултатите от търсачката, включващи популярни ключови думи. Въпреки това, през месец юни тази година Google изразходва над 3,3 милиона долара, тъй като от компанията са искали да се уверят, че са достигали до хората, които търсят резултати за нефтено находище.
„Не можем да коментираме тези резултати, защото не сме видяли въпросния документ или разяснение какво показват тези стойности”, обясни вицепрезидентът на Google Americas Operations, Денис Удсайт.
Файловете показват, че BP изкупува реклами около думите за търсене "oil spill," (нефтено находище) "leak,"(изтичане) "top kill" (най-опасният убиец) и "live feed" (живи фуражи). Резултатите сочат, че 100 милиона долара са разходите на компанията за реклама в Google, сума, хвърлена на вятъра.
Това е първият случай, в който компания е направила забележителна инвестиция в онлайн реклама около специфични ключови думи.