Lenovo иска да купи мажоритарен дял от бизнеса с персонални компютри на NEC и вече се водят преговори по сделката, гръмнаха редица японски медии.
Изданията припомнят, че през 2005 г. Lenovo придоби звеното за производство на персонални компютри на IBM и продължи да продава продуктите под брандовете ThinkPad и ThinkCentre. Така компанията се превърна в 4-тия най-голям производител на „умни” машини в света.
Делът на NEC на пазара на настолни компютри е малък, но сделката би помогнала на Lenovo да се справи с по-големите си конкуренти в глобален план. Освен това, по този начин технологичният гигант ще засили присъствието си и на японския пазар.
И двете компании поляха журналистите със студена вода, но прес съобщенията им всъщност не отрекоха напълно за преговори по евентуална сделка.