Google пусна инструмента People Finder на английски, японски, корейски и китайски, чрез който да се проследява местоположението на хората.
Същият инструмент беше използван и непосредствено след земетресението в Чили през февруари 2010 г. От началната страница на търсачката пък имаше линк към актуалните новини и други източници на информация за земетресението и последвалото го цунами – сайтове на авиокомпании и превозвачи, постове в Twitter, новини в реално време, карти, снимки, съобщения на мобилните оператори и т. н.
Въпреки че японските мобилни оператори са едни от най-стабилните в света, земетресението разстрои сериозно връзките в страната, затова значението на Twitter и Facebook като комуникационни канали значително се засили.
Основни теми в Twitter са земетресението, цунамито и последствията от него, а Facebook пусна страници като Japan Earthquake и Support Japan Earthquake, където всеки запознат потребител може да обновява статуса си с актуална информация или да поства съобщения до други хора.