От 6 милиона продадени устройства през 2010 г. през 2011 г. се очаква да бъдат продадени 22 милиона таблети. Европа и Близкият и Среден Изток пък са формирали една трета от световните продажби на таблети през миналата година, посочват още от IDC.
Популярността на устройствата се дължи най-вече на Apple-ския iPad. Миналата година от Apple са доставили 5 милиона iPad-а за европейския пазар.
Очаква се тази година доставките да са много по-големи заради интереса към iPad 2. Така Apple вероятно ще запази 80-процентния си дял от европейския пазар, но ще бъде притиснат от конкуренцията, особено платформата Android 3.0 Honeycomb.
Новите предложения на пазара – конкуренти на Ябълката, също привличат вниманието на потребителите. На пазара се очаква цяла плеяда от нови устройства, което ще създаде допълнителен вакуум в търсенето през втората половина на 2011 г. - малко преди началото на новата учебна година и коледните празници.