Учени от университетите Колумбия, Харвард и Уисконсин установили, че данните се интерпретират от човешкия мозък на базата на това колко лесно човек е достигнал до тях.
На участниците в изследването са им задавани трудни въпроси, като са тествани техните реакции при определени думи. Думата „Google” например била разпознавана много по-бързо.
Учените установили още, че хората помнят предимно това, което смятат, че ще бъде заличено, но не и това, което може да бъде съхранено. Психолозите поясняват, че потребителите на интернет не се затрудняват да помнят информация, която лесно могат да открият онлайн.
„Човешкият мозък разчита на интернет да бъде своеобразна памет. Хората разчитаме на интернет така, както бихме разчитали на паметта на някой приятел, член от семейството или колега”, коментира съавторът на доклада Бетси Спароу.