Причината за големия брой продажби е един от най-известните китайски празници - "Денят на необвързаните". Според местните традиции, на този ден всеки човек трябва да се сдобие с нещо ново било то дрехи, домакински и ел. уреди или пък друг вид пособия. През 2012 година, точно на този ден бе предишният рекорд, който отново бе регистриран от "Alibaba".
От "Bloomberg" поясняват, че до сега не се е случвало толкова много китайци да се възползват от онлайн пазаруването. Дори според официалните данни, за тази година онлайн продажбите са нарастнали с 2%, което не е никак малко, като се има предвид, че населението на Китай е почти 1.5 млрд. души.
И тази година "Денят на необвързаните" стана повод за масов онлайн шопинг, като милиардите изхарчени долари ще се увеличават с всяка изминала година. Самата компания "Alibaba" пък става още по-популярна сред азиатските потребители, а интересен факт е, че за изминалата година, онлайн платформата има повече продажби отколкото eBay и Amazon взети заедно.