Нов доклад на NPD Group разглежда казуса за мобилните устройства и настолните компютри. Както всички знаем, казусът отдавна е с фокус върху мобилните джаджи, които продължават да навлизат в живота ни и най-вероятно никога няма да излязат от светлината на прожекторите.
Докладът показва, че 37% от потребителите, които са достъпвали какъвто и да е било тип съдържание от компютър, сега вечее ориентират към таблети и смартфони, за да извършват същите задачи и да потребяват още по-голямо количество съдържание.
Не е учудващо, че достъпът до Facebook и сърфирането в мрежата са двете най-популярни дейности, които осъществяваме на мобилни устройства. Като че ли постепенно наближаваме към края на ерата на настолните компютри.
27% от собствениците на смартфони, които са били анкетирани, споделят, че все по-малко влизат във Facebook или в Интернет от своите настолни компютри или лаптопи.
20% от собствениците на таблети споделят, че използват Facebook по-малко на PC, докато 27% сърфират в Интернет по-малко отколкото на настолен компютър.
Все още обаче доброто старо PC е „цар“ за редица задачи. 75% от притежателите на настолен компютър го използват да сърфират в мрежата в сравнение със само 61% от потребителите на смартфони, които използват устrойството си за извършване на същата задача.
53% от притежателите на таблети използват устройствата за сърфиране в Интернет.
Още сме в началото на мобилната ера, но тя вече има невероятно влияние върху цялата индустрия. Много компании в момента обръщат отново поглед към своите планове за развитие и дори гиганти като Facebook търсят начини за увеличаването на приходите от реклама и инвестирането в канали, свързани с мобилния свят.
Пазарът се променя и потребителските навици също, готови ли сте за новата ера на консумиране на съдържание на мобилни устройства?