Facebook, социална мрежа номер 1 в света, никога не е крила своите желания да се превърне в движеща сила в Интернет и много спекулират с години, че Zuckerberg е човекът, който иска да победи недосегаемите до момента Google. Миналата година се говореше, че Facebook навлиза на пазара на търсещи машини и дори социалната мрежа планира да пусне на пазара свой телефон. Нито едно от двете не се случи, но дебатите около следващата стъпка на Facebook все още продължават.
В основата на дебата и спекулациите е следващата стъпка на Google, която с пълен размах се вихри на социалната арена, действие, което до момента не оказа влияние на трафика във Facebook, както предричаха злите езици. До момента потребителите на Google+ са само 90 милиона активни потребители, докато Facebook достига 1 милиард потребители. Мнозина се чудят каква е стратегията за растеж на Facebook, сочейки ключовото предимство, което Google дава на Facebook посредством настоящото продуктово развитие.
Експертите не пропускат да подчертаят, че и Facebook, и приложенията са невидими за ботовете на Google. Всъщност много страници са индексирани от Google, но е невъзможно да бъдат организирани без тайната рецепта на Facebook/социалния граф и данните, свързани с него/.
Мислите ли, че Facebook има потенциал да конкурира Google и да създаде свой уникален алгоритъм за търсене в мрежата?