Ако доклада, че Facebook изгражда търсачката, която да съперничи на Google се окаже верен, то това неимоверно значи ново стъпало в конкуренцията между двата гиганта.
Около 24 Facebook разработчици, ръководени от бившия инженер на Google Ларс Расмусен работят върху нова търсачка, според доклад в Bloomberg Businessweek в края на миналата седмица.
Позовавайки се на неназовани източници, се казва, че проектът има за цел да даде възможност на потребителите да търсят по-лесно Facebook статуси, публикувани статии, снимки и видео.
Новата търсачка може да изстреля Facebook от сайт за социални контакти, до търсачка конкурентна на Google, отбелязват анализаторите.
"Наясно съм слухове, че Facebook работят по възможността за създаване на търсачка, която бавно да привлече потребителите на Google", заяви Патрик Муурхед, анализатор в Moor Insights & Strategy.
"Търсенето е все още номер едно по употреба от интернет потребителите. Facebook очевидно притежава добра социална мрежа, но трябва бързо да се развие в областта на търсенето", добави той.
Facebook, чиято цена се очаква да надмине 100 млрд. долара, виждат как Google работят все повече върху социалната си мрежа. Тъй като и двете компании имат силни имена и изключително дълбоки джобове, съперничество е огромно във всеки един аспект.
"Тогава не е изненадващо, че Facebook работят върху своя търсачка, точно както не е изненадващо, да видите Google работещи върху своята Google+", казва Дан Олдс, анализатор в Gabriel Consulting Group. "Google и Facebook са като скорпиони в бутилка. И бутилката постепенно става все по-малка и по-малка, тъй като и двете разширят своя обхват. С течение на времето, те започват да се конкурират пряко в почти всяка област."
Ход на Facebook да вземе по-голяма хапка от пазара за търсене в Google. Това, което дълго време не успяха да сторят от Microsoft и Yahoo, чиито търсачките не могат да изместят Google.
"Търсенето е най-големото и най-търсено приложение в интернет", казва Олдс.
"Всъщност дори се твърди, че търсенето е мрежата. Притежаването на успешна търсачката е един от ключовете към царството на интернет богатство. Рекламодателите ще се стичат към вас и може да се изградят много допълнителни продукти, на базата на търсене. Facebook може да изгради по-добър капан за търсене, или най-малко достоен, те ще имат много по-убедителен продукт, за да се продават успешно на рекламодателите ", добави той.
Олдс отбелязва, че Google има много потребителски данни, но не и толкова, колкото Facebook. Силен инструмент за търсене във Facebook, следователно, може да се окаже много привлекателен за потенциалните рекламодатели.
Брад Шимин, анализатор в Current Analysis, обаче, заяви, че Facebook все още не разполагат с необходимите ресурси, за да настигнат Google на един пазар доминиран от толкова дълго време.