Facebook вече не подкрепят браузъра на Google, Chrome web browser, а вместо това го замениха с Opera в списъка с препоръчвани браузъри. Тази стъпка може да е сигнал, че слуховете за придобиването на браузъра са вече по-скоро истина, отколкото мълва.
Когато потребител посещава социалната мрежа, използвайки браузър, който официално не се поддържа, Facebook го прехвърля на страница, която е списък на браузърите, за които се твърди, че са най-обичани от потребителите заради най-доброто потребителско изживяване. Доскоро списъкът включваше Internet Explorer, Mozilla Firefox и Chrome. Наблюдателни потребители забелязаха, че Chrome е бил наскоро заменен с Opera в този списък.
Както повечето медии вече писаха, всички слухове, че Facebook се подготвя да купи Opera са верни. Придобиването на Opera би означавало, че социалната мрежа не трябва да изгражда браузър от основи, а да надгражда създаденото до момента.
Създадената в Норвегия Opera бе първоначално пусната през 1994 година, въпреки че мобилната версия на браузъра е достъпна от едва няколко години. Компанията твърди, че има над 200 милиона потребители по целия свят или грубо 20% от потребителите, които в момента има Facebook.
Анализаторите предвиждат, че придобиването на браузъра ще струва над 1 милиард долара на Facebook. Нека си припомним, че Facebook похарчи 1 милиард долара да придобие Instagram неотдавна.