Google е известна търсачка, обичана от много потребители по цял свят, но и е не по-малко обсъждана от SEO ентусиастите за регулярните промените по алгоритъма за търсене. Вероятни специалистите по SEO няма да се очароват като чуят, че Google прави около 20,000 експеримента в алгоритъма си за търсене и при това годишно.
Това с цифрата, която разкри легендарния Мат Кътс на конференция на уебмастъри в Токио. Спорд Кътс, тези експерименти варират от банални, тоест много опростени до ефекти, променящи алгоритъма като тези, с които се сблъскахме при ъпдейта Panda. Тези експерименти в голямата си част са свързани с потребителите и включват тестване на най-различни неща.
Кътс спомена по време на презентацията, че общият брой промени, които са били имплементирани на база на експериментите, е бил 585. SEO уебмастърите несъмнено ще забележат тези промени, които ще се отразят на промени в Google SERP.
През годините търсенето в Google стана златна мина за тези, които разчитаха на SEO и на стабилния трафик към своите сайтове. Затруднението, което повече изпитват е, че експериментите на търсачката и ъпдейтите не са винаги частични и когато те засегнат SERP (резултатите от търсенето), те се отнасят еднакво и за лоши, и за хубави сайтове. Излишно е да казваме, че това дава основа за задаването на много въпроси и поставя под съмнение дали SEO е сигурен и надежден начин за генериране на трафик.
Със сигурност уебмастърите ще продължат да взимат това, което могат от търсачките, и няма да се спрат пред експериментите, които гигантите правят всяка година.