Google съобщи, че маркетолози и рекламодатели, които промотират iOS приложения, вече могат да следят и конверсиите, което означава, че ще имат информация колко пъти дадени приложения са били изтеглени. Конверсиите ще се следят лесно с известния продукт Google AdWords. Припомняме Ви, че Google по-рано тази година, през Април, пусна и подобна опция за Android приложения.
С допълнителна помощ за платформата iOS, бизнесите вече могат да следят изтеглените приложения през своите AdWords кампании под формата на AdWords конверсия. С други думи, ако потребител изтегли мобилно приложение през Google Play или iTunes App Store след първи клик на реклама, това изтегляне може да бъде лесно проследено и записано като информация.
От Google казват, че за iOS приложения, може да се следят само изтегляния, които са получени посредством реклами в мобилни приложения и не може да се проследят изтеглените приложения, които са резултат от реклама в Google Search или дисплей мрежата на Google. Това ограничава правилни анализ на данните в екосистемата на Apple, но сме свидетели на стъпка в правилната посока от гледна точка на анализиране на ефективните кампании.
За да имплементират тракинг на изтеглено iOS приложение, маркетолозите трябва да въведат нова конверсия в своя AdWords акаунт, да изтеглят и интегрират SDK в своето мобилно приложение, след това да въведат малко парче код в приложението, за да извикат SDK. Снипетът код е в същата секция на AdWords акаунта, където преди се въвеждаха изтегляния на Android приложения. Нужни са няколко стъпки повече, за да сработи тракинга. Маркетолозите на Android приложения преди можеха да следят своите приложения без код, както от Google отбелязват, нужно бе само въвеждане на нова конверсия в акаунта.
Важно е, че даунлоудите могат да се следят само, когато рекламата сочи директно към App Store (други URL-та не се поддържат).