Преди няколко дена, ново лого на Google се появи на Chrome Beta Android APK. Новото лого се отърва от сянката на буквите, за да даде път на новия по-изчистен вид с по-приглушени цветове. Това е първата промяна на логото на Google от 2010 година насам. Малко след като популярния сайт за технологии The Verge публикувата новината, последва и ъпдейт, в който се казва, че човек, запознат с брандинга на гиганта потвърждава, че логото не замества логото на Google, което познаваме в момента. По-изчистеният дизайн се използва в случаите, когато съществуващото лого не се визуализира добре, например на отпечатани рекламни материали и други. Логото бързо бе премахнато от последния Chrome за Android beta, което показва, че компанията бързо е осъзнала своята грешка. Ето защо ви успокояваме, че познатото ви любимо Google лого няма да изчезне в близкото бъдеще.
Въпреки че новото лого не се използва за Chrome Android Beta, то все още се разпространява в APK, дори и след ъпдейта. Ако наистина става дума за грешка, то бихме очаквали логото да изчезне от приложението, а е важно да се отбележи, че Chrome APK не включва друга версия на лого освен по-изчистения нов вариант.
Ако новото лого се използва само в изключителни случаи, когато старото лого не стои добре защо тогава и цветовете са различни?
Да, логото може съвсем „случайно“ да се е появило на едно място, но всъщност вариантът с редизайн също така се хоства на сървърите на Google. Има и нов експеримент на интерфейса, в който Google ползват новото голямо лого и на Google.com. Защо се появява това голямо лого с широчина 500pх на заглавната страница на Googlе?
Най-голямото доказателство в полза на новия дизайн на логото е перфектното му съответствие с Google Web иконите. Новото лого съответства на новите насоки за дизайн на Roger Oddone, старши графичен дизайнер на Google. В наскоро публикуваните насоки за използване на бранд елементите се казва, че елементите трябва да бъдат по-„плоски“ и с лека сянка. Всичко напълно съответства на облика на новото лого, така че обяснението, дадено на The Verge, е далеч от реалността.
Новото лого не е само за печатни реклами, а изглежда, че лека полека „завладява“ всички продукти на Google.
Ще последва ли Google примера на Yahoo?