Новите Условия за ползване на Google позволяват на компанията да събира и продава потребителска информация от YouTube, ревюта и други Google продукти, за да предлага потвърждения, “endorsements”, за своите продукти.
Обновените условия за ползване на услугите на Google могат да накарат някои потребители да помислят по-добре преди да оставят коментар или рейтинг на уебсайт, притежаван от гиганта в търсенето онлайн. Промяната позволява на компанията да включва имена на потребители, снимки и коментари в рекламите, които се появяват в мрежата. Използването на информацията ще е въз основа на рейтинги, ревюта и постове, които се публикуват в Google Plus и други Google услуги като YouTube.
С други думи, сега Google има възможност да събира коментарите и рейтингите от потребителите си и да ги продава на компаниите като „одобрения” или начин за засилване на Интернет рекламите си. Новата политика за рекламите, която е ефективна от 11 ноември, ще включва имена на потребители, коментари и снимки, както и неща, които те са харесали, следвали, оставили са мнение или ревю за тях.
Тези видове потребителска обратна връзка не са нетипични, но много потребители би трябвало да се притеснят от това, че имената им, личната им информация могат да бъдат продадени на дадени компании. И Instagram, и Facebook удържаха заведените съдебни дела за техните политики за ползване, в които се казва, че платформата продава потребителско съдържани като реклама (т.нар. “Sponsored Stories” във Facebook). Докато борбата на Instagram пропадна почти веднага в съда, потребителите са привлечени за 20 милиона долара, които Facebook предлага в съда.
Всички съдебни дела доказват какво се случва с рекламите включващи потребителско съдържание, без значение дали става дума за Instagram или Google, всички големи компании виждат възможност в „персонализирането” на рекламното пространство, а потребителите усещат тактиката за правене на пари от тяхната социална активност в мрежата. Google също няма да избяга от нападки, този тип реклами са типични вече за социалните мрежи.
Потребителите ще имат възможност да не се включат в новата рекламна политика на Google на тази страница, но не е ясно колко лесно или за колко дълго ще се отърват от „пъклените” планове за използване на информацията им за реклами.