В допълнение към обновения външен вид на своите основни продукти като Gmail, Docs и Reader, Google блесна и с обновен алгоритъм за резултати от търсенето. Промените са засегнали около 35% от всички търсения в Гугъл.
Търсещата машин-гигант твърди, че подобрява своята индексираща система, за да предостави по-свежи резултати от търсенето. Някои от специфичните характеристики, които се включват в последните промени на алгоритъма са:
Визуализиране на последни събития и горещи теми: Когато търсите материал, свързан с последните събития от световната сцена като протести, стачки, бедствия и други ‘горещи’ теми. Алгоритъмът на Google ще се опита да даде най-свежите, най-скорошни детайли и информация по дадена ключова дума
Събития, които се случват редовно: Когато се търсят предмети, свързани със спортни събития, конференции, церемонии и други периодични събития, Гугъл се опитва да даде предимство на последната игра или най-скорошното шоу, вместо да показва резултати от предишни години.
По-чести ъпдейти: Благодарение отчасти и на подобрени възможности за индексиране, алгоритъмът на Гугъл ще е по-добре да показва последните обновени продуктови детайли, най-нови ревюта и най-скорошни отговори на зададени въпроси.
Google като че ли също осъзнава, че различните търсения имат различни изисквания за актуалност. Понякога потребителите искат да видят архивирана информация, источески събития или да потърсят нещо, свързано с носталгичен елементи, ето защо голямата търсачка логично подобрява своята възможност за контекстуализиране на нашите търсения, давайки превес на по-свежите резултати за някои търсения за сметка на ‘избутването’ на по-остарелите резултати назад в SERP.