Вече всичко е официално, Google позволи на Facebook да стъпи на пазара на търсещите машини и всъщност сякаш като че ли господин Кътс и компания са получили сума от Facebook, за да застрашат стабилността на Google. Да, както много уебмастъри и странични наблюдатели вече знаят, последните промени в алгоритъма доведоха до това, че много полезни уебсайтове изчезнаха от резултатите за сметка на отегчителни корпоративни сайтове.
Facebook обича Google точно заради този ход, защото малките сайтове с качествено съдържание вече не се класират толкова добре за своето хубаво съдържание.
На 18ти ноември 2012, нова вълна, която със сигурност не ме потвърдена като Panda, разруши построеното от някои от най-редовните източници на съдържание в Google. И докато 80% от органичния трафик в много области се държи именно на Google, мнозина вече забелязват, че Google доминира с едва 30% от трафика от търсачки, а останалата част се дължи на Bing, Yahoo, Facebook и други търсещи машини,
Това е самото доказателство, че много полезни уебсайтове не оцеляха ъпдейтите Google Panda и Penguin и много крайни потребители не получиха качествено съдържание, освен ако то не е предоставено от брандовете, които в момента Google обожава повече от всякога.
Изглежда, че гигантът се чувства удобно да „дари“ поддръжниците си на Facebook. Публикуващите качествено съдържание сайтове си научиха урока и с радост приеха възможността да предоставят качествено съдържание срещу качествен трафик. Всичко се преобръща на 180 градуса, защото именно малките сайтове са тези, които „захранваха“ с качество резултатите, предоставяни от Google и помогнаха за пазарния дял на търсачката.
Последният Google ъпдейт не само даде на Facebook стабилен старт, но и окуражи Pinterest и други сайтове също да се намесят на този апетитен пазар, заграбвайки бизнес, който както изглежда е нежелан от Google. Малките компании и предприемачи усетиха удара на Google, а светкавичните му промени нанесоха поражения върху приходите на много малки бизнеси онлайн.
Интересно ни е колко време е необходимо Google да продължи да губи значителен пазарен дял и да раздели ‚неапетитното‘ парче от пая с гиганти като Facebook Search, Bing и Yahoo.