Пускането на Google+ миналия юни изглеждаше, че е последния шанс на Google да предизвика Facebook на голямата арена на социалните мрежи. Това предизвикателство съвсем не е приятелско обаче. За много анализатори, ангажирането на потребителите е една от най-слабите области на всяка прохождаща социална мрежа, мнозина дори мислят, че Google+ не ще успее да надмине Facebook, ако не успее да накара хората да ‘отбият’, да задържат вниманието си и да продължат да се връщат на сайта.
Google от друга страна убеждават инвеститорите и потенциалните потребители, че Google+ е правилното място. И за да докажат това от Google наскоро разкриха някои цифри в доклад на New York Times. Според него, Google+ достига над 50 милиона активни потребители дневно с около 100 милиона потребители, които се логват поне веднъж в месеца.
Въпреки тези цифри и потвърждението, че Google+ е най-бързо развиващия се продукт на търсачката, мнозина не са все така убедени. В основата на скептицизма стои това как Google измерва ангажираността. В момента Google брои хората, които използват така наречените от тях ‘Google Plus-допълнителни продукти’. Затруднението произтича от това, че продуктите включват не само Google+ , но и YouTube, Android и няколко други несвързани със социалната мрежа продукти. Критиците усещат, че Google невярно измерва ангажираността именно чрез онези външни продукти, които генерират трафик в мрежата.
Реалните резултати, които ще могат да се измерят навярно ще са налице след около година и тогава ще можем да кажем дали Google+ надминава Facebook по брой на ангажираните потребители.