Всички погледи са вперени в новата социална мрежа, Google+ и много бизнес предприемачи се чудят дали трябва да я включат в онлайн маркетинг стратегията си. За момента обаче Google+ не прави нещата лесни за бизнеса. Въпреки че, ако могъщата компания иска сериозно да се конкурира с популярния Фейсбук, то тогава е вероятно да имплементират някои сериозни промени, за да направят Google+ по-подходящ за бизнеса.
В момента много големи компании като Burger King са създали неофициални бизнес страници чрез профили, базирани на името на бранда. Google+ оповести, че вече може да се създават бизнес профили, но към момента на писане на този текст, бизнес профилите са достъпни само за някои бета тестери.
Въпреки че AdWords е рекламна мрежа, която насъбра голяма популярност през последните няколко години, Google все още не е интегрирала рекламата в новата си социална мрежа. Идеята може би е, че първо социалната мрежа трябва да се развие и по-късно ще се интегрира рекламата. Да, но липсата на възможност за бизнеса да се рекламира в Google+ е доста голям недостатък. Без възможност да рекламират бизнеса си и да привлекат потребители към профилите си в новата социална мрежа, компаниите губят много от потенциала на прохождащия Google+.
За момента по-добър вариант за бизнеса е да се фокусира върху съществуващата онлайн маркетинг стратегия, отколкото да влага усилия в опити да изгради присъствие в нова, недоказала се социална мрежа. Просто няма смисъл да се следват тенденциите, ако те все още нямат стойност.
Фактът, че Г+ привлича компании като Ford и General Motors е показателен, че компанията мисли за бизнеса. Колко ефективен ще е Google+ за малките бизнеси обаче е въпрос, чийто отговор ще разберем съвсем скоро.