Помните ли, че MySpace бе таткото на социалните мрежи и много хора мислеха, че неговите славни дни никога няма да приключат? Както историята отбеляза обаче, MySpace бързо залезе, колкото и да се опитва да се възроди и отново да стъпи с пълна сила на арената на социалните медии.
Същият въпрос, който някога се питахме за MySpace през всичките тези години остава валиден и за Фейсбук, само че този път, потенциалният убиец е Google+, новата социална мрежа на Гугъл. Въпреки че мрежата бе пусната официално през юни 2011, казваме нова, защото едва сега започна да се развива по-активно.
Що се отнася до разрастване, тук ни очакват странни резултати. Според различните данни, Google+ има някъде около 50 до 70 милиона активни потребителя, а този брой е постигнат само за последните 6 месеца. Много експерти подсказват, че Гугъл+ ще надмине очакванията за Туитър за 2012 година и имайки предвид плановете, съпътстващи растежа на мрежата, с увереност може да кажем, че това наистина ще се случи.
Google+ обаче срещна и малко проблеми по пътя точно преди да започне да се превръща в предизвикателство за Фейсбук. Социалното осъзнаване на потребителите по света сега предстои и Гугъл+ уцелва един много важен момент в еволюцията на социалните медии. Минаха дните, когато се питахме един друг за имейл адреса си, а по-скоро питаме някого дали има Facebook профил, за да го добавим към списъка си с приятели. Google+ трябва да изгради структурата си и най-вече да изгради доверие у потребителите, за да намери подкрепата на 730 милиона активни потребители.