След като Google обяви, че унищожава множество свои продукти, включително много прехваления Google Buzz, като че ли не е изненадващо, че част от продуктите на Гугъл се провалят или поне не съответстват на очакванията. Според неофициално изследване относно продуктовото развитие в голямата търсачка, 251 продукта създадени от 1998 насам, 36% или 90 от тях не успяват да издържат на натиска и изискванията на променящия се пазар. Изследването набляга именно на наличието на 8 провала и 14 големи успеха, регистрирани в периода, обект на проучване.
Тази пропорция между провал/успех кара много хора да спекулират, че Google нарочно навлиза на пазари с ясно изразено намерение да провери как функционира конкретния пазар и кои са практиките, които не работят. С други думи, Гугъл обича да ‘гърми’ всички патрони, но да проучва добре на принципа проба-грешка. До момента като че ли формулата работеше на Гугъл. Когато конкуренти като Microsoft влагат билиони в различни продуктови офери на Bing, Google трябва да успее да превърне губещите в печеливши.
Много хора обача се чудят защо Гугъл се проваля толкова грандиозно. Скорошното прекъсване на проекти като Labs доведоха до много въпроси и чуденки, относно това, дали Гугъл проверя изобщо материята и пазара в дългосрочна перспектива. Критицизмът е донякъде оправдан и неслучайно миналите провали на Гугъл ще окажат влияние върху Google+. Aко скептицизмът не се превърне в успех, ще се окаже, че Гугъл не е имал друг убийствено успешен продукт от създаването на Gmail. Не само това, но провалът на Google+ може да сложи край на амбициите на Гугъл да се развива като нещо повече от търсачка, което всъщност е и основата на бизнеса им.