Много уебмастъри намразиха иначе хубавото животно панда, а причината е ясна: Panda е името на пагубния за уеб пространството ъпдейт на търсачката. Новият ъпдейт на Google продължава тенденцията животни да се асоциират със съответните промени и името на ъпдейта е Penguin. Най-вероятно започвате да си мислите, че това е шега, но всъщност във вторник Google официално оповести името на новия алгоритъм, насочен към уеб спама.
Google, както мнозина от Вас знаят, има множество алгоритмни, които се използват, за да се ранкват страниците в мрежата. Търсачката периодично променя тези алгоритми. Когато това се случи, казваме, че е настъпил поредния “update”, който от своя страна има влияние върху резултатите при търсене по дадена ключова дума или фраза. Понякога ъпдейтите имат голямо влияние, а понякога е възможно изобщо да не ги усетим.
Кой е ‘кръстника’ на прочутите ъпдейти?
Google периодично създава нови алгоритми. Когато това се случи, понякога имената се дават от самия Google. Ако Google не даде някакво име, понякога други се включват и кръщават ъпдейта, така както се случи с Mayday update през 2010.
С Penguin (пингвин), историята се повтаря, а Google кръщава ъпдейта впоследствие. Същото се случи и с Panda миналата година.
Когато Панда ъпдейта бе пуснат за пръв път февруари 2011 година, Google първоначално не разкри името, което се ползва в компанията. Panda е наречена на един от ключовите инженери, работили по проекта.
Откакто Panda ужаси много от уебмастърите и в същото време се справи обаче и с голяма част от уеб спама, Google избягват да дават имена. Новият алгоритъм през януари бе предназначен да накаже страници с твърде много реклами ‘above the fold’ и бе наречен page layout алгоритъм. Когато Penguin бе официално пуснат, той бе простично наречен “webspam algorithm update” или с други думи ъпдейт, който ще се бори с уеб спама и ще изчисти спамърските сайтове от резултатите си.
Мислите, че новият ъпдейт ще повлияе положително на Вашето ранкване по желаните ключови думи или по-скоро ще се окаже Титаник за Вашия сайт?