Google контролира над 60% от пазара на търсещи машини, но това не значи, че гигантът никога не бива критикуван. Резултатите от търсенето в Google се наблюдават в детайл и всъщност това провокира така популярния вече Panda update, който е тема за дискусии на уебмастъри и собственици на сайтове.
Изглежда, че започна да се шуми отново и мнозина твърдят, че целият този шум може да доведе до неприятни коментари по адрес на Google, ако търсачката не намери начин да разреши някои пропуски и неясноти относно алгоритъма си на търсене. В момента основният фокус е присъствието на социалната мрежа на Google в резултатите от търсенето. За мнозина, наличието на “Search Plus Your World” всъщност изкривява резултатите от търсенето и намалява релевантността.
Ако това е вярно, Google може да загуби позиции в област, която е помогнала на компанията да победи конкурентите си през годините. Без релевантност на резултатите Google е нищо и дава преднина на Bing да се справя по-добре с уместните резултати и ефективността при търсене. Може само да гадаем, но такъв тип промени са удачни за развитието на Bing, който може да ‘изяде’ дела на Google спрямо другите търсещи машини.
Според много експерти, широкият спектър от услуги, който Google притежава, може да изиграят лоша шега и да навредят на завидните позиции на компанията като търсачка, тъй като много от тези услуги са тясно свързани с алгоритъма на Google. Бихме казали, че по някакъв начин са свързани, защото никога Google няма открито да заяви, че дава преднина на своите продукти или услуги в резултатите от търсенето.