Повечето собственици на сайтове знаят, че проследяването на маркетинг ефективността и онлайн кампаниите със софтуер като Google Analytics е важно за успеха им, но какво се случва, ако използвате няколко услуги, за да проследите продажбите, кликовете, рекламите и т.н.?
Тези маркетинг дейности се асоциират с тагове, снипети, парчета код, които често се слагат точно преди края на тага <head>, те са относително лесни за употреба, но когато се включват няколко тага, тяхното управление е нелека задача. Тук идва на помощ новия Tag Manager на Google, който консолидира всички тагове на сайта в един обединен админ панел. Сега потребителите вече трябва да вклюат един, единствен снипет, който се обновява автоматично в сайта.
Ако използвате Google Analytics, Google Tag Manager не предлага много, но ако също така използвате услуги като Adwords Remarketing, Doubleclick Floodlight и други рекламни платформи, различни от тази на популярната търсачка, този нов инструмент може да ви е изключително полезен.
Поради функционалности като шаблони, поддръжка на къстъм тагове и цялостно обединяване на различни снипети в един таг, лесният за употреба Tag Manager заслужава нашето внимание. Друга интересна характеристика е асинхронното зареждане на таг, който предпазва от това бавно зареждащите се тагове да забавят останалата част от сайта. Ако скоростта е важна за вас, тази функционалност определено ще ви потрябва.
За да научите повече, посете официалната страница на таг мениджъра.