Очакванията са, че производителя от Пало Алто ще продаде около 23.5 млн. броя лаптопи до края на октомври, докато китайският Lenovo ще има 22 млн. продажби. До края на година ще има още по-голям ръст на продажбите, тъй като почти всички компании започват традиционното обновяване на техниката, около новогодишните празници. Въпреки че продажбите на настолни компютри са в застой, от НР не се оплакват, а дори са доволни от засилване на интереса към ноутбуците.
Друг фактор за очаквания ръст е, че софтуерния лидер Microsoft ще спре услугите си за Windows XP в началото на 2014 г, а това означава, че компаниите ще търсят нова алтернатива и нова техника. Според експертите в бранша, последното тримесечие на настоящата година ще бъде много успешно за НР, докато при Lenovo ще има лек спад от около 8-9%. Към този момент обаче китайският производител има леко предимство, като държи 16.7% от продажбите на лаптопи, а американската компания е с 16.4%. Тези данни обаче се променят с всеки изминал ден, а до края на годината ни очакват още много изненади.