Последното изследване на компанията Pew Internet разглежда използването на микроблогинг платформата Twitter сред американските Интернет потребители. Резултатите сочат, че 15% от респондентите използват Twitter от февруари 2012 година като 8% го използват всеки ден.
Броят на хората, които използват услугите на микроблогинг платформата се е удвоил от май 2011 година и се е увеличил 4 пъти от края на 2010 година. Експертите отбелязват, че увеличеното потребление на смартофните вероятно повлиява на ръста на потребителите на Twitter. Всъщност, 1 на 5 собственици на клетъчни телефони между 18 и 24 година използва сайта на своя мобилен телефон, а 15% ползват профила си всеки ден.
Както сме забелязали и от други проучвания, има забележима тенденция във връзка с типа хора, които използват Twitter. Броят на мъжете спрямо жените, които използват сайта е почти еднакъв, въпреки че жените са малко повече от мъжете. Статистиките показват, че хората на възраст 18-29 години са най-голямата част от потребителите на микроблогинг платформата и са двойно повече от следващата голяма група потребители (30-49 години).
Данните наблягат на това, че използването на Twitter е преобладаващо сред афро-американците, домакинствата под 30 000 долара на година, тези без висшо образование, както и и сред потребители от по-големите градове.
Данните в изследването са събрани между 20 януари и 19 февруари 2012 година от 2253 възрастни на възраст 18 и повече години като методът на събиране на данните е телефонно интервю, проведено от Princeton Survey Research Associates International.