От години е известно, че повечето потребители на безплатните платформи в Интернет имат също своята цена. Тази цена винаги се определя от гледна точка на това колко потребителят струва за рекламодатели и маркетолози. Различните платформи имат различни инструменти за измерване и наистина уникални системи за оценка, но Google е една от малкото, които имат отворена система за съответната стойност. Новите политики за поверителност на компанията например могат да покажат на маркетолозите точно как Google възприема потребителя и по-точно колко личните данни на потребителя са апетитна хапка за трети страни.
Reputation.com разнищи цифрите и разкри, че данните, събрани от Google за един потребител струват някъде около 5000 долара до 50 000 долара за маркетолози и рекламодатели. Тази висока стойност се дължи до голяма степен на демографските характеристики на хората, които изполват продуктите на Google. Повечето са завършили колеж и преглеждат имейлите си на iPhone, iPad, или iMac. С други думи, хората, които използват Google обикновено са претоварени и разбира се това ги прави още по-апетитна плячка за рекламодателите.
Като цяло използването на лични данни и последващата оценка, както и продажба на данни са това, което тревожи защитниците на правото на поверителност и неприкосновеност на личната информация, особено в социалните мрежи. От друга гледна точка, целият пазар на социални мрежи печели именно от използването и събирането на данни за потребителите.