Мобилната платформа на финландският гигант - Windows Phone не се радва на голям потребителски интерес и според последните данни процентът е много нищожен или по-точно около 3 %. Според Елоп, привличането на нови клиенти не е трудно постижима цел, тъй като Nokia обмисля варианта да залее пазара с евтини смартфони, с което да си върне част от позициите. Другият вариант е да "откраднат" клиенти от конкуренцията и по-точно BlackBerry. Канадският производител също се намира в затруднено положение, въпреки появата на новите модели от серията BlackBerry 10. Клиентите на BlackBerry по целия свят са около 80 млн, но цените на устройствата все още са доста скъпи и е възможно потребителите на канадската компания да потърсят по-изгодни оферти.
Само до преди няколко години Nokia беше основният играч в тази пазарна ниша, но сега водещите позиции са превзети от Apple и Samsung. Финландската компания обаче не смята да се предава и ще направи всичко по силите си, за да се конкурира с останалите компании. Стивън Елоп заяви амбициите на Nokia, като за момента най-важното е стабилизиране на финансовото положение.