В последните години Nokia регистрира сериозни загуби на пазара за мобилни телефони, като лидерите вече са Samsung и Apple. Ръководството на финландската марка е решило буквално да наводни пазара с евтини телефони и смартфони.
Шест последователни тримесечия Nokia работят почти на загуба, като само последното тримесечие на 2012 г. е сравнително добро за компанията. Ожесточената борба за клиенти и голямата конкуренция налагат драстични мерки за изход от заформящата се технологическа криза. Nokia се ориентирват към Азия, Африка и Индия където ще се пуснат смартфони на цени под 200 $. На пазара се появиха нови играчи като ZTE и Huawei, които също предлагат качествени продукти на много ниски цени. Финландците ще продължат да залагат на нашумялата сериа Asha, както и Lumia. Много специалисти са на мнение, че това е отчаян опит на Nokia да си върнат лидерството на пазара, но тази мащабна акция може да се окаже от жизненоважно значение за финландската компания.
Президентът и СЕО на Ericsson - Ханс Вестберг също е на мнение, че все повече ще се набляга на смартфони, които да стават колкото се може по-достъпни за потребителите. Прогнозите са, че до края на 2013 г. над 50% от продадените мобилни телефони ще са "умни".